Człowiek od zadań codziennych – tak kojarzony jest concierge biznesowy, zatrudniany przez przedsiębiorstwa. Umawia spotkania, przygotowuje pełen kalendarz zajęć oraz wykonuje wszelkie czynności biznesowe odciążające przedsiębiorcę. Jednak wbrew powszechnemu przekonaniu, nie tylko na tym polega usługa concierge. Obecnie często świadczą ją nie tyle pojedyncze osoby, co całe zespoły specjalistów, podejmujących się również działań sprzedażowych.

Kiedy tradycyjny marketing to za mało

Prowadzisz działania marketingowe na szeroką skalę, wykorzystujesz różne kanały w celu dotarcia do odbiorcy, a klientów nie przybywa? A może po prostu brakuje Ci czasu, aby właściwie zająć się pozyskiwaniem nowych klientów? W tych i innych przypadkach pomocna może być usługa concierge, polegająca na działaniach sprzedażowych. Jak pracują specjaliści w dziedzinie concierge biznesowego?

Głównym celem działań sprzedażowych prowadzonych przez concierge’a jest przyciągnięcie potencjalnych klientów na spotkanie biznesowe, podczas którego przedsiębiorca będzie miał okazję przekonać go do swojej oferty. Działania w ramach usługi concierge prowadzone są na różne sposoby. Wybrane metody są uzależnione od grupy docelowej, branży działania, czy też Twoich oczekiwań. Niezbędnym pierwszym etapem jest zapoznanie się z produktem i określenie odbiorcy, do którego chce się trafić. Następnie specjaliści, po konsultacji z przedsiębiorcą, wybierają odpowiednią metodę działania. Najczęściej stosowane to cold mailing i cold calling, czyli promocja z wykorzystaniem personalizowanych wiadomości e-mail oraz kontaktu telefonicznego.

Kwestią kluczową dla powodzenia działań sprzedażowych stanowią umiejętności interpersonalne concierge’a. Kontaktuje się on z osobami piastującymi różne stanowiska, zarówno kierownicze na niskim szczeblu, jak i dyrektorskie na najwyższym. Niezbędne jest dostosowanie stylu konwersacji do pozycji rozmówcy tak, aby zachęcić go do spotkania biznesowego. Jest to istotne nawet w kontakcie mailowym, gdyż właściwa konstrukcja wiadomości tekstowej okazuje się mieć niebagatelne znaczenie. Przekaz należy również dostosować do celów, jakie chce się osiągnąć. Tym samym dobry concierge to specjalista z doświadczeniem, elokwentny i błyskotliwy.

Czy warto skorzystać z usług concierge?

Warto, abyś zastanowił się, czy Twoja firma funkcjonuje efektywnie w 100%, czy może je działania wymagają optymalizacji? Ile czasu poświęcasz na poszukiwanie klientów oraz utrzymywanie kontaktu z tymi już pozyskanymi? Czy praca nie zabiera Ci zbyt wiele godzin z życia prywatnego? Odpowiedzi na te pytania pomogą Ci zdecydować, czy zatrudnić concierge’a wypełniającego za Ciebie codzienne obowiązki oraz realizującego skutecznie działania marketingowe.